spacer
header
Home
Welkom
Zoekindex
Actueel nieuws
Berichten en opinies
Nieuwsbrief artikelen
Standpunten
Kennisdomein
Belangrijke procedures
Vereniging VOLE
Luchthaven Eelde
Contact met VOLE
Klachtenbehandeling
Downloads
Cartoons
Links
Zoeken
 
Home arrow Berichten en opinies

Aantal passagiers via Groninger Airport Eelde gedaald
Geschreven door RTVNoord, 10 december 2015   
donderdag 10 december 2015
Aantal passagiers via
Groninger Airport Eelde gedaald


plaatje GAE RTVNoord.jpg

 

In het derde kwartaal van dit jaar vlogen in vergelijking met vorig jaar iets minder passagiers via Groningen Airport Eelde. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.
In juli, augustus en september vlogen ruim 65.000 mensen via Eelde. In het derde kwartaal vorig jaar waren dat er nog drieduizend meer. Het aantal vluchten steeg wel van 746 naar 786.

Klik hier om de grafiek met cijfers over het aantal passagiers van alle Nederlandse luchthavens van de afgelopen tien jaar te bekijken
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
200.000 passagiers voor vliegveld Eelde
Geschreven door RTVDrenthe, maandag 26 oktober 2015   
dinsdag 27 oktober 2015

200.000 passagiers voor vliegveld Eelde

plaatje 200.000e passagier GAE in 2015.jpg

EELDE - Groningen Airport Eelde heeft vandaag de 200.000ste passagier van het jaar verwelkomd.

De passagier werd feestelijk onthaald na het inchecken voor zijn vlucht naar Londen Southend.

Meer dan 2014
Met de 200.000ste passagier heeft het vliegveld in Eelde het aantal van 2014 overschreden. De luchthaven verwacht dit jaar op een groei van acht procent uit te komen. Volgens het vliegveld is de stijging te verklaren door goed bezette vluchten en de toename van het aantal bestemmingen.

Lees ook: Van der Tuuk: Luchtverkeersleiding Eelde echt een zorgenkindje

Zorgen
Ondanks de groei van het aantal passagiers zijn er ook zorgen over de toekomst van vliegveld Eelde. Zo is Drents gedeputeerde Ard van der Tuuk bezorgd over het tekort van een half miljoen op de begroting van de luchthaven, de uitbreiding van het vliegveld in Lelystad en de toename aan kosten voor de luchtverkeersleiding.

Verder werd vorige week bekend dat er vanaf april 2016 geen vluchten meer naar Tenerife gaan vanaf Eelde.

Lees ook: 'Geen vluchten meer van Eelde naar Tenerife'


Commentaar VOLE:


GAE blijft sjoemelen met de cijfers
Van de 20 vakantievluchten die per week van Eelde vertrekken, maken er 15 een tussenlanding op Eindhoven, Maastricht of Rotterdam. Met passagiers uit het noorden alleen komen de toestellen niet vol. De toestellen zitten bij vertrek/aankomst al half vol met passagiers die elders zijn ingestapt. GAE telt deze passagiers mee. Het werkelijke aantal noordelijke passagiers vanaf Eelde is ca. 30.000 lager dan de 200.000 waarover GAE jubelt. GAE rekent zichzelf graag rijk. Wie wil weten hoe het zit kijkt op ‘CBS-luchtvaart’.
In 2012 vóór baanverlenging, telde GAE met haar ‘eigen methode’ 208.669 passagiers (CBS 180.812). Na baanverlenging in 2014 was dat 199.646 (CBS 169.369). Een daling van 9%.  Ook dit jaar wordt het aantal van voor de baanverlenging niet gehaald.


 

 

 

 

 

 

 

 
'Geen vluchten meer van Eelde naar Tenerife'
Geschreven door RTVNoord, vrijdag 23 oktober 2015   
zondag 25 oktober 2015

De serie: zielig, zieliger,...
[red. VOLE]




'Geen vluchten meer van Eelde naar Tenerife'


plaatje Transavia6.jpg

EELDE - Tot medio april 2016 gaan er nog vluchten vanaf Groningen Airport Eelde naar Tenerife voor een zonnige vakantie. Daarna is het afgelopen met de pret, want Transavia schrapt de vluchten uit de zomerdienstregeling.

Dat bevestigt de vliegmaatschappij aan RTV Noord [klik hier om de video te bekijken]. Er ging een keer per week een vlucht naar Tenerife, met Eindhoven als tussenstop. Maar vanaf komende zomer zullen Tenerife-liefhebbers vanaf Eindhoven moeten vertrekken.

Lees ook: Blijft Transavia vliegen vanaf Groningen Airport Eelde?


Focus niet meer op Eelde
De reden voor het schrappen van de Tenerife-vluchten ligt volgens een woordvoerder van Transavia in "een samenloop van omstandigheden". Hij voegde eraan toe dat de vliegmaatschappij de focus legt op de vliegvelden van Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam.

Eerder deze maand maakte Transavia nog bekend ook volgend jaar op Groningen Airport Eelde te blijven vliegen. De maatschappij zei toen wel met een nieuwe strategie bezig te zijn.

Rest blijft wel
Overigens laat Transavia weten dat ze de overige vluchten volgende zomer handhaaft, ook die naar de andere Canarische Eilanden Gran Canaria en Lanzarote.

Meer bestemmingen geschrapt
Het is niet de eerste bestemming waarvan dit jaar bekend werd dat die wordt geschrapt. In september kondigde Neckermann aan niet meer op Egyptische bestemmingen te vliegen.

Ook Hellas Travel kon door financiële problemen niet meer vanaf Groningen Airport Eelde naar Corfu vliegen. Tevens schrapte Transavia twee wintersportvluchten.


 

 

 

 

 

 

 

 
Zorgen om voortbestaan vliegveld Eelde: 'Het gaat niet goed'
Geschreven door RTVDrenthe, woensdag 14 oktober 2015   
donderdag 15 oktober 2015

Zorgen om voortbestaan vliegveld
Eelde: 'Het gaat niet goed'


 

 plaatje GAE RTVDrenthe.jpg
  foto: RTV Drenthe/Fred van Os

Klik hier om het interview met wethouder Joost van Keulen van gemeente Groningen te beluisteren.

 

EELDE - Veel raadsfracties in de gemeente Groningen zijn bezorgd over de toekomst van vliegveld Eelde.

Dat meldt RTV Noord.

Er moet een brede discussie komen naar de nut en noodzaak van het vliegveld. Dat vindt wethouder Joost van Keulen. Hij zei dat tijdens een commissievergadering van de Groninger gemeenteraad.

'Het gaat niet goed met de luchthaven'
"Laten we eerlijk zijn. Het gaat niet goed met de luchthaven", zegt Van Keulen. "Ik zie het ook niet zomaar beter gaan. Ieder jaar zijn er exploitatietekorten. Dat kan niet eeuwig zo doorgaan."

Om tafel
Van Keulen wil met de andere aandeelhouders, de provincies Drenthe en Groningen en de gemeenten Assen en Tynaarlo, om tafel om te praten over de toekomst. "Het lijkt me goed als die brede discussie er komt. Op basis van gedegen cijfers. Wat hebben we eraan? En wat levert het op?"

Niet op vooruit lopen
Of Van Keulen wil stoppen met de luchthaven kan hij nog niet zeggen. "Dat is uiteindelijk een politiek besluit. Daar moeten we ook meer informatie voor hebben. Het lijkt me niet goed om daar op vooruit te lopen."

Feestjes
Tijdens de commissievergadering hield de VVD een pleidooi om de luchthaven ook in te zetten als evenemententerrein om zo meer geld te verdienen. Raadslid Sabine Koebrugge. "Congressen of dancefeesten, het zou er een goede plek voor zijn."

René Bolle van het CDA reageerde daar afwijzend op. "Er moeten gewoon vluchten komen, die feestjes van u gaan de luchthaven niet helpen."


 

 

 

 

 

 

 

 
Blijft Transavia vliegen vanaf Groningen Airport Eelde?
Geschreven door RTV Noord, maandag 12 oktober 2015   
maandag 12 oktober 2015

Blijft Transavia vliegen vanaf Groningen Airport Eelde?


plaatje Transavia5.jpg
 Foto: Jos Schuurman (FPS)


EELDE - Keert Transavia ook Groningen Airport Eelde de rug toe? Die vraag komt op nu de luchtvaartmaatschappij stopt met vliegen vanaf Maastricht Aachen Airport. De reden: te weinig passagiers.

'De touroperators en de luchtvaartmaatschappij praten op dit moment met elkaar over het zomerseizoen 2016', zegt Monique Clarisse van Groningen Airport Eelde tegen RTV Drenthe. 'Maar ik ga ervan uit dat we weer een volledig programma hebben. Er zijn in elk geval geen signalen dat dit niet zo is.'

Toerisme
Transavia is al jaren één van de meest frequente bezoekers van de luchthaven.
De maatschappij voert vluchten uit voor touroperators als Neckermann, Sunweb en Primavera.

Maar Transavia is bezig om haar strategie te veranderen. De maatschappij wil minder afhankelijk zijn van toeristen en zich meer richten op zakelijke reizigers.
Daarop verdwenen ook de twee wintervluchten naar de Alpen, omdat de vliegtuigen op een andere plek nodig zijn.

Alle bestemmingen boekbaar
Voor het volgende zomerseizoen zijn bijna alle bestemmingen vanaf de Drentse luchthaven inmiddels boekbaar, ook met Transavia. 'Eelde heeft een dunner achterland, maar wel een trouw achterland', zegt Monique Clarisse.

Touroperators kijken inmiddels wel met meer dan gemiddelde belangstelling naar Transavia. Ze gaan uit van voortzetting. 'We houden overal rekening mee, maar Eelde heeft een hogere bezettingsgraad van de vliegtuigen', zegt Hanita van der Meer van Touroperator Thomas Cook (onder meer van Neckermann Reizen). Er is dan ook geen reden om te stoppen. 'Verder kan ik er niets van zeggen.'

Kostbare tussenstop
In Travmagazine is eigenaar Joost Romeijn van touroperator Sunweb minder positief. Romeijn snapt de keuze van Transavia wel. Ook in Groningen moet een aantal vluchten gecombineerd worden met tussenstops op Rotterdam of Eindhoven om de kisten te vullen. 'Dat is kostbaar', zegt hij in het reismagazine.

Transavia vliegt ook zonder tussenstop naar zonbestemmingen. Zo zijn er vanaf Eelde directe vluchten naar Portugal en de Canarische Eilanden. Ook de lijnvluchten met Londen en Gdansk van FlyBe en WizzAir zijn rechtstreeks. Vanaf Eelde wordt verder gevlogen door Corendon en TUIfly (het vroegere Arke Reizen).

Transavia heeft nog niet gereageerd op de kwestie.

Commentaar VOLE: trouw achterland
'Eelde heeft een dunner achterland, maar wel een trouw achterland', zegt GAE.


 

 

 

 

 

 

 

 
Transavia laat Eelde bungelen
Geschreven door Gerrie Brand in Travmagazine.nl   
maandag 12 oktober 2015

Transavia laat Eelde bungelen

Joost Romeijn (eigenaar touroperator Sunweb):
“markt te klein”, “consument wil keuze”, “niet alle Groningers willen naar Kreta”, “vervoersstromen zijn
veel te dun”


 
plaatje Transavia4.jpg
 

Transavia stopt met Maastricht

Door: Gerrie Brand | 10 October, 2015 |Travmagazine.nl

Zomer 2016 zal Transavia geen chartervluchten meer uitvoeren vanaf Maastricht Airport. Dit heeft commercieel directeur Roy Scheerder tijdens het ANVR Congres aan TravMagazine bevestigd.

Aan de vraag vanuit de B2B markt ligt het niet, het is de beslissing van Transavia zelf om te stoppen met Maastricht. ‘We willen de beschikbare capaciteit concentreren op Schiphol, Eindhoven en Rotterdam’, zegt Scheerder.

Logische volgende vraag is hoe Groningen Airport in dat plaatje past. Scheerder: ‘Daar zijn we nog niet uit. Zomer 2016 bieden we op uitdrukkelijk verzoek van de touroperators in elk geval nog chartervluchten aan vanaf Groningen Airport Eelde.’

Reinoud Koot, commercieel directeur van Thomas Cook, dat met Neckermann vanaf Maastricht reizen aanbiedt, vindt het besluit van Transavia begrijpelijk maar jammer. ‘We zijn nog aan het kijken wat we hiermee willen doen. Het is niet per definitie zo dat nu Transavia met Maastricht stopt, wij dat ook doen.’

Sunweb is een van de touroperators die pakketreizen vanaf Maastricht met Transavia aanbieden. Eigenaar Joost Romeijn heeft begrip voor de beslissing van de luchtvaartmaatschappij. ‘Het probleem van Maastricht Airport is dat er heel veel concurrerende luchthavens omheen liggen en daardoor is de vraag onvoldoende. Voor Groningen geldt dat de markt te klein is. De consument wil keuze dus je moet minimaal twee vluchten per week aanbieden. Maar niet alle Groningers willen naar Kreta. De vervoersstromen zijn veel te dun. Om het toestel vol te krijgen moet Transavia Groningen combineren met een andere Nederlandse luchthaven en dat maakt het een kostbare operatie.’

Vliegen vanuit de regio is niet mislukt, aldus Romeijn. ‘Eindhoven en Rotterdam zijn wel heel interessant voor ons.’


 

 

 

 

 

 

 

 
Vluchten Egypte vanuit Eelde geschrapt
Geschreven door Dagblad van het Noorden, 24 augustus 2015   
maandag 24 augustus 2015
Vluchten Egypte vanuit Eelde geschrapt



plaatje Transavia3.jpg

EELDE
- De vluchten die vanaf 1 november naar de Egyptische bestemmingen Hurghada en Marsa Alem vanuit Groningen Airport Eelde zouden starten, worden geschrapt. Reisbureau Thomas Cook, dat samenwerkt met Neckermann, vindt dat het aantal boekingen tegenvalt.

Groningen Airport Eelde laat weten dat dit niet alleen een probleem is in het Noorden. Het lijkt een landelijke trend die veroorzaakt wordt door de onzekere situatie in het vakantieland. Klanten die al een reis geboekt hebben, moeten vliegen vanaf Schiphol.

De belangstelling voor de Canarische eilanden vanaf Eelde is wel toegenomen, stelt Thomas Cook.

Commentaar VOLE
Altijd het zelfde patroon: als er goed nieuws is, schrijft GAE dit toe aan haar eigen verdienste. Bij slecht nieuws ligt de oorzaak elders.


 
 
 
 
 
 
 
 
Vluchten van Eelde naar Corfu al weer geschrapt
Geschreven door Luchtvaartnieuws, 16 juli 2015   
maandag 17 augustus 2015

Vluchten van Eelde naar Corfu al weer geschrapt


Advocaat: 350 mensen gedupeerd door problemen Hellas Travel


Aegean Airlines.jpg

EELDE - Zo'n 350 mensen zijn gedupeerd doordat touroperator Hellas Travel alle vluchten heeft geschrapt van Groningen Airport Eelde (GAE) naar het Griekse eiland Corfu. Dat meldt Wijck Advocaten in Maastricht donderdag, die door de touroperator in de arm is genomen.

De vakantiegangers die nog zouden vertrekken, zijn gewezen op alternatieve vluchten naar Corfu. Maar zij moeten die reis zelf betalen, terwijl het de vraag is of ze de tickets die ze via Hellas Travel hebben geboekt vergoed krijgen. "Op korte termijn kunnen geen snelle resultaten verwacht worden", meldt het advocatenkantoor.

Er verblijven op dit moment nog zo'n tweehonderd mensen op Corfu die via Hellas Travel hebben geboekt. De meesten vliegen vrijdag met de laatste vlucht van de touroperator terug naar Nederland. Voor zestig passagiers die later terug zouden komen, zijn alternatieve vluchten geregeld.

Hellas Travel huurde tegen een vaste prijs vliegtuigen van Aegean Airlines. Doordat het aantal boekingen sterk is gedaald en veel mensen hun reis hebben geannuleerd door de onzekere situatie in Griekenland, kan de touroperator Aegean Airlines niet meer betalen.

(c) ANP


 

 

 

 

 

 

 

 
Fors verlies voor Groningen Airport Eelde
Geschreven door Andries Ophof op RTVDrenthe, donderdag 9 juli 2015   
maandag 27 juli 2015

Fors verlies voor
Groningen Airport Eelde


 

EELDE - Groningen Airport Eelde heeft in 2014 een verlies geleden van bijna negen ton.
Dat blijkt uit de jaarrekening van het vliegveld. Daarmee is het verlies ten opzichte van het jaar 2013 bijna verdubbeld.
De Drentse luchthaven lijdt al jaren een verlies van zo rond de vijf ton.
In 2013 ging het om €492.869,-. In 2014 staat de teller op €893.304,-.

Minder inkomsten van charters
Het verlies heeft volgens de luchthaven vooral te maken met achterblijvende inkomsten uit havengelden en parkeeropbrengsten. De verwachting was dat er meer vliegtuigen zouden starten en landen na de baanverlenging, maar dat is niet het geval. Er zijn vluchten verdwenen, maar ook bij gekomen. Per saldo levert het op dit moment niet meer op.

Airport Eelde zegt verder dat het verlies te maken heeft met hogere personeelskosten en een extra budget van 234.000 euro voor de ontwikkeling van nieuwe lijndiensten en reclamecampagnes.

Eerst investeren

"We zullen eerst moeten investeren, voordat er meer inkomsten komen", zo zegt directeur Marco van de Kreeke tegen RTV Drenthe. De Drentse luchthaven heeft ook voor dit jaar hetzelfde bedrag begroot voor marketingcampagnes en de ontwikkeling van nieuwe bestemmingen.

Financiering onderkomen brandweer niet rond

Groningen Airport Eelde moet de komende jaren investeren. Zo is er het plan om samen met UMCG Ambulancezorg en de traumaheli van het UMCG een nieuw onderkomen te vestigen op het vliegveldterrein. De vergunningaanvraag loopt, maar Airport Eelde heeft de financiering nog niet rond. Volgens Van de Kreeke is dat nu in onderzoek.

Containers als uitbreiding vertrekhal
Een andere investering is in de aankomst- en vertrekhal. Er is bij drukte te weinig ruimte. "Vooral op vrijdag is het stapelen. Bovendien hebben we vanwege nieuwe veiligheidsregels ruimte moeten inleveren", aldus de directeur. Eelde heeft inmiddels een aantal containers bij het gebouw geplaatst om meer ruimte te creëren. Dat is - zo zegt de directeur - een tijdelijke oplossing. Er wordt gezocht naar een nieuwe oplossing. "Maar dat mag niet te veel geld kosten."

Dit jaar kijkt het vliegveld samen met de provincie Drenthe naar de ontwikkeling van het terrein voor het vliegveld. Daarbij wordt ook gekeken naar de toekomst van de oude gebouwen van de Rijksluchtvaartschool. Die gebouwen staan al jaren leeg.

Kopenhagen of München
Voor Airport Eelde blijft een hubverbinding met een grote luchthaven nog steeds bovenaan een lijstje met wensen staan. In het jaarverslag wordt gesproken over twee mogelijke bestemmingen. Dat zijn München en Kopenhagen. De gesprekken met Danish Air Transport en de Scandinavische luchtvaartmaatschappij SAS lopen, maar zijn nog niet zo ver dat er kan worden gestart.
"Een broedende kip moet je niet storen", zegt directeur Van de Kreeke.

Of het vliegveld de tekorten zelf kan betalen? Tot nog toe wel. De luchthaven heeft een redelijk eigen vermogen en zal het tekort halen uit de reserves.


Klik hier om het radio-interview met Van de Kreeke te beluisteren


 

 

 

 

 

 

 

 
Passagiersontwikkelingen Groningen Airport Eelde
Geschreven door Philuippe Boucher, juni 2015   
donderdag 02 juli 2015

Passagiersontwikkelingen
Groningen Airport Eelde


 

In het eerste kwartaal 2015 laten de CBS cijfers een spectaculaire groei zien van het aantal passagiers op luchthaven Eelde. Een groei ten opzichte van 2014 van bijna 100%. Voor deze groei zijn een drietal nieuwe bestemmingen verantwoordelijk. Een nieuwe charter bestemming naar Lanzarote door Transavia uitgevoerd met nog wel een tussenlanding op Eindhoven. En twee nieuwe lijndiensten naar Gdansk 2x in de week en naar Londen 6x in de week met een klein toestel.

Kijken we naar de bijdrage van ieder van deze bestemmingen dan krijg je het volgende beeld.
De charter naar Lanzarote zorgt in het eerste kwartaal 2015 voor een groei van ca. 3.000 passagiers. Met ongeveer 115 passagiers per toestel geeft dat een bezetting van 64%. Door de tussenlanding in Eindhoven mag men aannemen dat ze met hun bezetting in de buurt komen van hun gemiddelde van 92%. Geen reden om met deze bestemming te stoppen of het moet al zijn dat de toestellen rendabeler kunnen worden ingezet op andere routes zoals met de verdwenen wintersport vluchten het geval was.

De lijnvluchten maken een spectaculaire groei door van ca. 5.191 naar 16.042 passagiers. In 2014 waren dat alleen de wintersportvluchten die zorgden voor 5.200 passagiers. Als we die wintersportvluchten er in 2015 afhalen blijven er voor Gdansk en Londen in het eerste kwartaal ca. 11.000 passagiers over. Als we uitgaan van de inmiddels bekende bezetting van 50% voor de Flybe toestellen naar Londen, zorgt deze lijn voor ca. 4.600 passagiers. Dan blijven er voor Wizair 6.400 over. Wizair heeft dan een bezetting over 52 vliegbewegingen van ca. 68%. Niet slecht maar wel duidelijk lager lager dan hun gemiddelde van 85%.

Als we deze cijfers doortrekken voor het hele jaar zouden er 56.000 passagiers extra kunnen komen. Eelde komt dan op een totaal van 225.000 passagiers, een stijging van ruim 30%.

Wat de resultaten van Flybe betreft kan men zich afvragen waarom maar zo weinig mensen gebruik maken van deze verbinding, terwijl Londen de meest gevraagde bestemming is van noorderlingen. Ca. 200.000 reizigers uit het primaire marktgebied boeken per jaar voor Londen, terwijl er maar 9.000 met Flybe vliegen. Niet meer dan 4,5% van het marktsegment wordt maar bereikt. Een deel van de verklaring is misschien de late vertrektijd rond 5 uur in de middag. Ook de afgelegen luchthaven Southend op een uur met de trein van het centrum van Londen kan een verklaring zijn. Verder heeft Southend geen interessante intercontinentale bestemmingen. Voor mensen die verder willen vliegen is de lijn dus niet interessant en de Europese bestemmingen op Southend zijn ook in Nederland te vinden. Als de subsidie aan Flybe uit het route fonds straks stopt is het zeer de vraag of deze maatschappij op Eelde blijft. De bezetting van 50% is laag t.o.v. hun gemiddelde bezetting van 70% en de maatschappij maakt nog steeds verlies.

Interessant in dit verband is een onderzoek van het KiM (Kennisinstituut Mobiliteit) van het ministerie van I&M.
Het onderzocht de doorslaggevende factoren bij de keuze voor een luchthaven. In 34% van de gevallen gaf de prijs de doorslag. In 28% was het het vluchtschema, dat wil zeggen de frequentie en tijdstippen van de vluchten. In 13 % een ticket aanbod en slechts in 12% de reisafstand naar de luchthaven. Zaken als inchecken, winkelen en parkeren zijn van ondergeschikt belang. Juist de punten waarvan met bij GAE denkt dat ze een sterk punt zijn om voor Eelde te kiezen.

Taartdiagram luchthavenkeuze 2013.jpg

  Uit: Determinanten van vlieggeneigdheid en luchthavenkeuze, KiM, juni 2015

 

Ondanks deze passagiersgroei blijft de positie van Eelde zwak. Aan de lage bevolkingsdichtheid rond de luchthaven verandert weinig. De dreiging van de opstart van luchthaven Lelystad blijft onverminderd en de kosten van luchtverkeersleiding zullen op den duur op de resultaten van GAE gaan drukken. De huidige lobby van het Noorden naar de Tweede Kamer toe zal misschien voor enig uitstel of verzachting zorgen maar de kosten niet geheel wegnemen. Plannen voor snellere treinverbindingen met het westen en Duitsland zetten de concurrentieposietie van Eelde ook onder druk.
Meer in algemene zin zijn de ontwikkelingen in de luchtvaart momenteel stormachtig. De markt wordt overstroomd met nieuwe vliegtuigen van Boeing en Airbus. De concurrentie vanuit de oliestaten is fors en de low cost maatschappijen oefenen forse druk uit op de resultaten van Transavia en Air France-KLM. Bij Air France-KLM staan forse bezuinigingen op stapel en het is de vraag hoe men tegen de prestaties op Eelde aankijkt. Ook de luchtvaartschool kan in de analyses meegenomen worden. Met duizenden werkloze piloten en de vele te verwachten ontslagen is het de vraag wat nog het nut is van de KLS op Eelde voor Air France KLM.
De komende drie jaar zullen deze ontwikkelingen ook op Eelde voelbaar worden.

Philippe Boucher juni 2015


 

 

 

 

 

 

 

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Resultaten 101 - 120 van 403

spacer
© 2018 VOLE (Vereniging Omwonenden Luchthaven Eelde)
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.