Standpunten VOLE
1. De passagiersprognoses, die de baanverlenging moeten onderbouwen, zijn uit de lucht gegrepen en veel te optimistisch. Lees verder >>
2. Na baanverlenging voldoet GAE niet aan de vereisten van de Europese Vogel- en Habitatrichtlijn. In het verleden handelde GAE in strijd met de luchtvaartwet door kortingen aan te bieden aan luchtvaartmaatschappijen. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft de regels van de Europese Unie en de Algemene Wet Bestuursrecht overtreden door verleende subsidies niet aan te melden. Lees verder >>
3. Baanverlenging is pure verspilling omdat er in het Noorden al een luchthaven met een lange startbaan beschikbaar is. Lees verder >>
4. Door de verhouding tussen inkomende en uitgaande passagiers hebben GAE en baanverlenging een negatieve economische invloed op de regio van duizenden arbeidsplaatsen. Lees verder >>
5. GAE gunt haar buren geen achturige nachtrust. Lees verder >>
6. Als GAE haar zin krijgt keert de geluidsoverlast van enkele jaren geleden weer terug. Lees verder >>
7. De veiligheid op en rond het vliegveld is onvoldoende gewaarborgd.
Lees verder >>
8. Er is een ongewenste en schadelijke verstrengeling van belangen van politiek en GAE. Lees verder >>
9. De overheid huurt adviesbureaus in, die niet objectief in hun rapportage zijn. Lees verder >>
10. Net als bij de Betuwespoorlijn wil de politiek ook hier niet luisteren naar gefundeerde kritiek en dreigt op termijn net zo’n politieke blunder.
Lees verder >>
11.Baanverlenging van het vliegveld Eelde is nog lang geen uitgemaakte zaak. Lees verder >>
|