Stap 1.
Formuleer de klacht. U kunt gebruik maken van de voorbeeldbrief. ( ) [Om
de voorbeeldbrief in uw mail te gebruiken, selecteert u de tekst door
met ingedrukte rechtermuisknop over de tekst te slepen, daarna kopiëren
te kiezen en met control V de brief in uw mail te plakken]
Geef
zoveel mogelijk informatie over uw klacht: soort klacht (geluid,
veiligheid, luchtverontreiniging, stank etc.), tijdstip, plaats, en als u
deze informatie heeft ook: het soort en de kleur van het toestel, het
aantal motoren, het kenteken, het soort vlucht.
Klik hier om het vliegtuig en/of het registratienummer van het vliegtuig op te zoeken
Stap 2.
Dien de klacht in bij de veroorzakers van de hinder:
– De directeur van de KLS is Dhr. V. van Hooff. (Bij lestoestellen KLM)
Informeer diverse instanties, dit kan door e-mail cc.
Provincie Drenthe afdeling milieuklachten: milieuklachten@drenthe.nl
Informeren van de volgende instanties is wat bewerkelijker maar wel zinvol:
(b) Inspectie leefomgeving: e-mail via het contactformulier op hun website:
www.ilent.nl/contact/contactformulier.aspx
(c) Ministerie Infrastructuur en Milieu: e-mail via het contactformulier op hun website: www.rijksoverheid.nl/ministeries/ienm
Het eenvoudigst dient u een klacht in met een enkele e-mail aan GAE en de KLS en een cc-tje aan de provincie Drenthe.
U kunt bij ernstige overlast zoals meestal veroorzaakt wordt door de
KLS toestellen, de KLS ook rechtstreeks bellen en vragen naar de
directeur. Leg uw probleem rustig uit en vraag om rekening te houden met
u als omwonende.
Telefoon KLM Flight Acedemy: 050-3098200
Het Centraal Meldpunt Milieuklachten provincie Drenthe is verder te bereiken via Postbus 122, 9400 AC ASSEN, tel. 0592 365303.
VOLE zou u zeer erkentelijk zijn indien u VOLE een kopie stuurt van uw
klacht. Ook informatie over hoe uw klacht door geadresseerden is
afgehandeld is zeer welkom.